سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

مسئولیت مدنی ارائه دهندکان خدمات حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات

پیش تر در مطلبی تحت عنوان مصائب نوشتن یک پایان نامه به مشکلات نگارش پایان نامه ام اشاره کردم. یک پروژۀ تحقیقی که برای اولین بار در نوع خود به نگارش در می آمد. حال که انجام امور تصفیه فارغ التحصیلی ام مدتی است خاتمه یافته خواستم علاقمندان به مطالعات حقوقی را در جریان بیشتری از تحقیق خود قرار دهم تا این اثر برای علاقه مندان قابل دسترسی باشد.

 

 علاقه مندان می توانند برای مطالعه نسخۀ چاپی این اثر با عنوان دقیق "مسئولیت مدنی ارائه دهندگان خدمات حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات در قبال افراد طرف قرارداد و اشخاص ثالث" به دانشکدۀ حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی سر زده یا برای مشاهده نسخه الکترونیک آن به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران مراجعه نمایند.


در ادامه چکیده این اثر برای آشنائی بیشتر ارائه می شود:


با ورود شاخه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایران لازم است ابعاد مختلف مسئولیت مدنی ارائه‌دهندگان خدمات حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی گردد. در خصوص چگونگی پذیرش مسئولیت مدنی ارائه‌دهندگان خدمات حوزۀ مذکور اصولا مواردی به عنوان مسئولیت‌های قراردادی، قابل پذیرش است که طبق آن تخلف متعهد برخلاف مندرجات قرارداد، قوانین آمره و یا عرف موجود بوده و موجب ورود ضرر به متعهدله گردد. مسئولیت قهری ارائه‌دهندگان خدمات مذکور نیز زمانی پذیرفته می‌شود که ورود ضرر، برخلاف موازین قانونی باشد. در خصوص پذیرش مبنای مسئولیت مدنی ارائه‌دهندگان خدمات حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز باید گفت هرچند تقصیر مبنای اصلی ایجاد مسئولیت مدنی در ایران شناخته می‌شود؛ اما با توجه به احکام مربوط به تسبیب و همچنین نظرات موافق برخی حقوقدانان، به منظور جبران خسارت فرد زیان‌دیده می‌توان به مبانی نظری دیگری نیز مراجعه نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد