سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

فصل امید

دوباره ماه رجب ازراه رسید.

ماهی که نامش نام نهری بهشتی است که سپیدتر از شیر و گواراتر از عسل است.

ماه رجب را به حق باید سرآغاز فصل عبادت برای مومنان دانست زیرا در ادامه این ماه، شعبان و رمضان از راه خواهد رسید. در واقع با خودسازی در رجب و شعبان است که به پیشواز رمضان خواهیم رفت و آنگاه است که ذخیره معنوی یکساله خود را فراهم خواهیم نمود.

برای من و امثال من که از دار دنیا فقط به امید زنده ایم رجب با لیله الرغائبش، شعبان با نیمه شعبانش و رمضان با لیالی قدرش معنی پیدا می کند.


خدایا امید هیچ امیدواری را در این سه ماه از درگاهت ناامید نفرما.

زندگینامه عطار نیشابوری

فریدالدین ابو حامد محمد بن ابوبکر ابراهیم بن اسحاق عطار نیشابوری، یکی از شعرا و عارفان نام آور ایران در اواخر قرن ششم و اویل قرن هفتم هجری قمری است. بنا بر آنچه که تاریخ نویسان گفته اند بعضی از آنها سال ولادت او را 513 و بعضی سال ولادتش را 537 هجری.ق، می دانند. او در قریه کدکن یا شادیاخ که در آن زمان از توابع شهر نیشابور بوده به دنیا آمد.
 
ادامه مطلب ...

فرهنگ نقدپذیری و طنزپذیری

اگر از مجموع بینندگان تازه ترین اثر مهران مدیری یعنی سریال در حاشیه بوده باشید حتما از حواشی این سریال هم مطلع شده اید. آنچه که ابتدا در ماه های قبل کار را به تعطیلی و تغییر نام این اثر از اتاق عمل به در حاشیه کشاند و در ادامه نیز برخی اعتراضات پزشکان را در روزهای اخیر به همراه داشته است.

  ادامه مطلب ...

روابط جمعی ما

تا حدود بیست سال پیش روابط ما و اطرافیان فقط محدود به ملاقات های حضوری، تماس های تلفنی و یا ارسال مرسوله ها و نامه ها از طریق پست بود. اما امروز با ورود تکنولوژی های مختلف این روابط نیز گسترش یافته و با ورود موبایل به چرخه ارتباطات، تماس تلفنی با موبایل و ارسال پیامک و با ورود اینترنت، استفاده از ایمیل و شبکه های اجتماعی و ده ها ابزار ارتباطی دیگر ممکن شده است. اما به راستی این همه رشد وسائل ارتباطی، چقدر به افزایش ارتباطات ما با طرف مقابلمان کمک کرده است؟

  ادامه مطلب ...

تبریک سال نو

یا مقلب القلوب والابصار

یا مدبر اللیل والنهار

یا محول الحول والاحوال

حول حالنا الی احسن الحال


بهار، فصل نوشدن و آغاز دوباره زیستن است.

فرارسیدن سال نو و آغاز فصل دوباره زیستن بر شما مبارک.

برایتان سالی سبز و خوش و خرم را آرزومندم.