سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

من اعتراض دارم

حتما شما هم آنچه را که می خواهم بگویم متوجه شده و قبول دارید.

با آغاز سال جدید حرف و حدیث های مختلفی در خصوص افزایش 20 تا 25 درصدی حقوق کلیه کارمندان و کارگران و حتی بازنشستگان محترم در محافل مختلف مطرح گردیده است. اما از سوی دیگر چند ماهی است که قیمت برخی اقلام مواد غذائی در بازار افزایش نیافته است. از جمله آن ها می توان به انواع نان بویژه نان بربری و اغلب مواد لبنی همچون ماست و شیر و پنیر اشاره کرد.


با توجه به اینکه در ماه های اخیر همواره با افزایش نرخ تورم ماهانه مواجه بوده ایم و این امر به مرور سبب تضعیف و آسیب پذیری افشار محترم تولیدکننده و توزیع کننده را فراهم می آورد، لذا از مسئولین امر خواهشمند است تا با لحاظ نمودن مراتب فوق، اقدامات لازم را در جهت افزایش قیمت اقلام یادشده و سایر اقلام مشابه دیگر معمول داشته و نتایج را در اسرع وقت به اطلاع مصرف کنندگان محترم برسانند.

نظر شما چیه؟

نظر شما راجع به روابط سیاسی کشور با سایر کشورها چیه؟

نظر شما راحع به نحوه اداره کشور توسط قوه مجریه چیه؟

نظر شما در باره مشکلات اقتصادی اخیر چیه؟

نظر شما راجع به نوسانات شدید بازار ارز و طلا در داخل چیه؟

نظر شما درباره مشکل اشتغال و را حل آن چیه؟

نظر شما راجع به معضل ترافیک شدید شهرهای بزرگ چیه؟

نظر شما درخصوص ناوگان حمل و نقل عمومی چیه؟

نظر شما راجع به میزان کنونی رشد جمعیت و ترغیب زوج ها به بچه دارشدن چیه؟

نظر شما راجع به اجرای هدفمندی یارانه ها چیه؟

نظر شما درخصوص انجام امور فرهنگی در کشور چیه؟

نظر شما راجع به اداره امور ورزش کشور در سطوح باشگاهی و ملی و در ورزش های مختلف چیه؟

و.....

ادامه مطلب ...

شیعگی ما

روزها و شب های بسیاری از سال را به مناسبت های گوناگون مذهبی و دینی بزرگ می داریم. در اعیاد مذهبی جشن می گیریم و در ایام رحلت و شهادت حضرات معصومین - و از جمله در همین روزها - نیز به اقامه عزا می پردازیم.

در زندگی شخصی خود نیز به ظاهر آداب و مناسک دینی را به جا می آوریم. نماز می خوانیم. روزه می گیریم. در بسیاری مواقع به مستحبات هم اهتمام می ورزیم.

اما آیا برای یک زندگی دینی در جامعه کنونی تنها اتکا نمودن به همین میزان از رعایت شئون دینی کافی است؟ آیا با نماز خواندن و روزه گرفتن و شرکت در محافل مذهبی به یک شخصیت دینی تمام عیار و یک شیعه مطلوب حضرات معصومین علیهم السلام تبدیل می شویم؟

ادامه مطلب ...

دغدغه های فکری یک کارگردان

بعد از گذشت 4 هفته از آغاز اکران نوروزی فیلم رسوائی در سینماها، بالاخره فرصتی دست داد تا به تماشای این فیلم در یکی از سینماهای مرکزی شهر تهران بروم. ترجیح می دهم برای تمرکز بهتر در هنگام مشاهده فیلم در سانس صبح یا یکی دو سانس اول بعد از ظهر به سینما بروم و این بار هم همینگونه شد.

اما چند نکته توجهم را به خود جلب کرد: اول اینکه استقبال از رسوائی محدود به ساعات پایانی روز نیست و در سانس های اولیه یک روز وسط هفته هم استقبال خوبی از آن می شود. دوم اینکه استقبال از این فیلم منحصر به هیچ طیف خاص نبود به گونه ای که همه گونه افراد با اقسام ظاهرهای مختلف این فیلم را می دیدند. این یکی تعجب خودم را تا حدودی برانگیخت. چراکه از ابتدا معلوم بود که این فیلم دارای محتوای دینی بعنوان محتوای غالب است. همین دو نکته کافی است تا در این نکته تامل کنیم که دغدغه های فکری کارگردان چه بوده که چنین مسائلی را رقم زده است؟

ادامه مطلب ...

خاطراتی از حضور رهبر انقلاب در مراسم تشییع شهید آوینی

دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به بازنشر خاطراتی از حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع شهید آوینی پرداخت که در ادامه می‌آید:  

اوایل سال 66 پس از شهادت تعدادی از همکارانمان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار داشتیم. ایشان در این دیدار خصوصی حدود یک ساعت درباره‌ی برنامه‌ی روایت فتح صحبت کردند و بیش از هر چیز روی متن برنامه‌ها تأکید فرمودند. بعد از ما پرسیدند: «نویسنده‌ی این برنامه کیست؟» شهید «مرتضی آوینی» کنار من نشسته بود. از قبل به ما سپرده بود درباره‌ی او صحبت نکنیم. ما سعی کردیم از پاسخ به پرسش آقا طفره رویم اما آقا سؤال را با تأکید بیشتر تکرار کردند. ما ناچار شدیم بگوییم «سیدمرتضی». آقا فرمودند: «این متون شاهکار ادبی است و من آن‌قدر هنگام شنیدن و دیدن برنامه لذت می‌برم که قابل وصف نیست».

همایون‌فر / دوست شهید / راز خون/ ص 66

ادامه مطلب ...

فوتبال ما

آنچه که امروز از فوتبال در کشور شاهدیم این است که بازی های لیگ منظم برگزار می شود و اردو های تیم ملی هم مرتب تشکیل می شود. اما آیا برای رسیدن به یک فوتبال حرفه ای و مطلوب همین امر کافی است یا به چیزهای دیگری هم نیازمندیم؟

در عرصه باشگاهی در عالی ترین سطح، لیگی را داریم که عنوان حرفه ای را برای خود یدک می کشد. اما فقط در عنوان حرفه ای است. زیرا اغلب باشگاه های حاضر در آن دولتی هستند. یعنی یا مثل استقلال و پرسپولیس مستقیما از وزارت ورزش پول می گیرند یا مثل سپاهان، ذوب آهن، سایپا، مس، تر اکتورسازی و... از کارخانه های زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن بودجه خود را دریافت می کنند.

ادامه مطلب ...

کلاغ عاشق

یه روزی آقای کلاغ ،
یا به قول بعضی زاغ

رو دوچرخه پا می‌زد،
رد شدش از دم باغ


پای یک درخت رسید ،
صدای خوبی شنید

نگاهی کرد به بالا ،
صاحب صدا رو دید

یه قناری بود قشنگ ،
بال و پر ، پر آب و رنگ

ادامه مطلب ...