سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

روایت انتظامی از ساخت موسیقی بچه های کوه آلپ و آژانس شیشه ای

«مجید انتظامی» آهنگساز پیشکسوت کشور، آرزوی ساخت قطعه‌ای درباره رستاخیز و آخرالزمان و به تصویر درآوردن جهنم با ابزار موسیقی دارد و می‌گوید برخی تهیه‌کنندگانی که با آن‌ها کار کرده، موسیقی‌اش را نفهمیدند.

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، «مجید انتظامی» آهنگساز پیشکسوت کشورمان که آثار شاخص و ارزشمندی همچون ساخت موسیقی فیلم‌های «آژانس شیشه‌ای»، «مریم مقدس»، «دوئل»، «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف»، «بچه‌های کوه آلپ»، «عقاب‌ها»، «بای‌سیکل ران»، «ترن» و ... را در کارنامه هنری خود دارد، تاکنون برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم در جشنواره‌های مختلف فیلم فجر و نامزد دریافت تندیس زرین بهترین موسیقی فیلم از خانه موسیقی شده است.  ادامه مطلب ...

خاطرات شیرین گل آقا از امام خوبی‌ها

کیومرث صابری (گل آقا) از طنز پردازان بزرگ روزگار ماست و بی هیچ اغراقی احیاگر طنز در سال های پس از انقلاب.

به گزارش جهان،‌ کتاب «خاطرات کیومرث صابری» از دیدارهای ایشان با حضرت امام اثری خواندنی و در یاد ماندنی است. به گواهی دست نوشته های پایانی کتاب از ضبط و تدوین تا نشر این خاطرات (چهار سال پس از درگذشتِ گل آقا) ده سال زمان صرف شده است. مع الأسف، غفلت در تدوین و نشر شایسته این خاطرات موجب شد تا پژواکی در خور نیابد.

به هر تقدیر، گوشه هایی از خاطره دیدارهای گل آقا با حضرت امام را برگزیده ایم که بیانگر روح لطیف امام گل هاست در ارتباط با ادیبان و ادبیات.

ادامه مطلب ...

تاریخچه جام ملت‌های اروپا

چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا در حالی از روز جمعه آغاز می‌شود که آلمان با کسب 3 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم جام است و انگستان همچنان در حسرت قهرمانی در آن قرار دارد.



چهاردهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا ملقب به "یورو 2012" در حالی از جمعه بصورت رسمی آغاز می‌شود که این برای سومین مرتبه است دو کشور بصورت همزمان میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته‌اند.

ادامه مطلب ...

این بار هم زود دیر می شود. مثل همیشه.

انگار همین الآن بود که ماه رجب از راه رسید.

اما حالا که به تقویم نگاه می کنم می بینمشانزدهم رجب است و کار خاصی هنوز نکرده ام. گوئی این ماه هم قرار است مثل ماه های دیگر سپری شود و از فیوضات خاصه آن بهره چندانی نبرم.

باید به خود تکانی بدهم. آخر تنها سیزده روز از این ماه مانده و باید برای ورود به ماه شعبان و آماده شدن برای ورود به ماه رمضان توشه ای بردارم.

کاش می شد زمان را به عقب بازگرداند. اما نه امکان ندارد. از فرصتی که از دست رفته صد افسوس. اما هنوز فرصت زیادی است صد شکر. اما اگر تا فرصت باقی است کاری نکنم باز هم زمانی می رسد که می گویم: "ناگهان چه زود دیر می شود."

پس من باید بشتابم. تو هم باید بشتابی. همه باید بشتابند.

در لحظه های بارانی دل هایمان به یاد همدیگر و دردها و مشکلات همدیگر هم باشیم.

التماس دعا.


آشنایی با فرزندان رهبری‎

رهبر بزرگوار و عالیقدر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سید على خامنه اى"دام الله ظله علی رئوس المسلمین" فرزند مرحوم آیت الله حاج سید جواد حسینى خامنه‌اى(ره) در روز 24 تیرماه 1318 برابر با 28 صفر 1358 قمرى در مشهد مقدس، چشم به دنیا گشود. ایشان دومین پسر خانواده هستند.

معظم له اکنون دارای 6 فرزند هستند. نام خانوادگی همسر  ایشان«خجسته» است. نام دخترانشان بشری و هدی، و نام پسرانشان سید مصطفی، سیدمجتبی، سیدمسعود و سیدمیثم است. دو تن از فرزندان پسر ایشان 8 سال  در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشتند.

ادامه مطلب ...

اطلاعیه مهم صنف تولیدکنندگان پوشاک ایران

توجه / توجه


نظر به استقبال گسترده بانوان محترم در سال گذشته و تشکیل صفوف طولانی برای خرید هدیه روز پدر در نزدیک و اطراف درب های ورودی کلیه فروشگاه های عرضه کننده پوشاک مردانه در سطح کشور، به اطلاع بانوان گرامی می رساند حسب هماهنگی های به عمل آمده با تولیدکنندگان محترم، کلیه فروشگاه های عرضه لباس مردانه از هم اینک اقدام به پیش فروش محصولات خود شامل جوراب، زیرپوش، شلوار زیر، شرت و سایر اقلام مورد نیاز نموده اند.

مقتضی است بانوان گرامی جهت عدم ازدحام و تشکیل صفوف طولانی مقابل فروشگاه ها در روزهای منتهی به روز پدر  از هم اکنون اقدام به سفارش منسوجات مورد نیاز خود نمایند.


با تشکر

اتحادیه سراسری تولیدکنندگان پوشاک ایران

شعر دکتر غلامعلی حداد عادل در وصف مقام معظم رهبری

شعر زیر سروده ای از دکتر حداد عادل در وصف مقام معظم رهبری است
ای دو چشمانت چراغ شام یلدای همه
آفتاب صورتت خورشید فردای همه
ای دل دریایی ات کشتی نشینان را امید
وی نگاه روشنت فانوس دریای همه
ای بیان دلنشینت بارش باران نور
وی کلام آتشینت آتش نای همه
خنده های گاه گاهت خنده خورشید صبح
شعله لرزان آهت شمع شب های همه 
ادامه مطلب ...