سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

«فرزاد جمشیدی» از تلویزیون خداحافظی کرد

«فرزاد جمشیدی» با انتشار نامه‌ای برای همیشه از اجرا در سازمان صداوسیما خداحافظی کرد.

خبرگزاری فارس: «فرزاد جمشیدی» از تلویزیون خداحافظی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، فرزاد جمشیدی که در کارنامه خود ۲۰ سال همکاری با سازمان صداوسیما را دارد، با انتشار نامه‌ای برای همیشه از کار اجرا خداحافظی کرد.

نامه فرزاد جمشیدی را در ادامه می‌خوانید:


 
ادامه مطلب ...

برزیلته

کلی حال کردم از اینکه تونستیم بریم جام جهانی

کلی حال کردم که کره رو تو کره و پس از حاشیه سازی های سرمربی کم تجربه اش 1-0 شکست بدیم.

کلی حال کردم که این بار هم مثل بسیاری دفعات پیش بینی ورزشی من درست از آب دراومد.

خلاصه همه جوره حال کردم.

همین.

در راه برزیل

فوتبال دیدن من از جام ملتهای 96 و تولد آن نسل طلائی شروع شد. بازیهائی که با ناداوری داور در نیمه نهائی ایران از عربستان شکست خورد و در نهایت سوم شد. درست چند ماه بعد از آن بازیها بازیهای انتخابی جام جهانی 98 فرانسه شروع شد که برد 17-0 ایران از مالدیو شاه بیت مرحله اول بود و در نهایت با تساوی در ملبورن به جام جهانی رسیدیم. بعد از آن هم که تا حالا یک دور در میان به جام جهانی رفته ایم و اگر وضع بر همین منوال باشد این دور نوبت روی خوش سکه است و باید به جام جهانی برویم.
گردونه بازیها اینگونه چرخیده که امروز در آخرین بازی باید در زمین کره جنوبی به مصاف این تیم برویم. در طول این سالها با کره ای ها بازیهای زیادی انجام داده ایم. در 4 دوره اخیر جام ملتها در مرحله یک چهارم نهائی با کره ای ها بازی کرده ایم که دوبار را برده ایم و دو بار را باخته ایم. دو برد ما با نتایج 6-2 و 4-3 رخ داده و این نتایج کفه ترازوی قدرت را در این عرصه به نفع ایران سنگینتر می کند. در چند دوره اخیر بازیهای انتخابی جام جهانی هم تنها یک دور در دوره قبل با کره هم گروه بودیم که نتیجه هر دو بازی تساوی بودذ.
 
ادامه مطلب ...

چی فکر می کردیم؟ چی شد؟

از ماه ها قبل که اعلام آمادگی ها و گمانه زنی ها برای حضور در انتخابات شروع شد مطمئن بودم که انتخابات سنگین و نفس گیری را در پیش خواهیم داشت. اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده که از سوی شورای نگهبان اعلام شد و برخی چهره های مطرح در آن حضور نداشتند شاید برخی فکر می کردند رقابت از تب و تاب افتاده اما این نیز صحیح نبود چون رقابت انتخاباتی تنها با حضور افراد نیست بلکه با حمایت آنها نیز رونق می گیرد.

هرچه تبلیغات نامزدها به روزهای انتهائی خود می رسید، بازار نظرسنجی ها داغ و داغتر می شد. در این میان نتیجه نظرسنجی ها حکایت از پیشتازی محمدباقر قالیباف داشت. اما با انتشار اولین نتایج شمارش آراء ورق برگشت و هرچه به پیش می رفتیم فاصله نفر اول یعنی حسن روحانی با قالیباف بیشتر می شد. تا اینکه در نهایت وی از سوی وزارت کشور پیروز انتخابات اعلام شد. هرچند که این بار پیروز انتخابات با ضعیفترین درصد آراء پس از انقلاب و به قولی ناپلئونی پیروز شد چون تنها 50/7 درصد از کل آراء را به خود اختصاص داد.

  ادامه مطلب ...

نامزد اصلح

کمتر از 72 ساعت تا آغاز یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری باقی است و احتمالا اکثر قریب به اتفاق افراد نامزد مورد نظر خود برای این انتخابات را تعیین نموده اند. هرچند با توجه به ایجاد سونامی انصراف ها شاید برای برخی هنوز تردید هائی وجود داشته باشد.

در هر انتخاباتی همه به نوعی به دنبال نامزد اصلح می گردند. حتی اگر این مطلب را بر زبان نیاورند باز هم در انتخاب خود به دنبال آن می گردند که بهترین فرد را انتخاب کنند. فقط ممکن است معیارها تفاوت داشته باشد.  ادامه مطلب ...

به کی رای بدیم؟

دغدغه ذهنی بسیاری از افراد در این روزها این است که به چه کسی رای بدهیم؟ از این جهت گفتم اکثر افراد که گفته می شود بر اساس نظرسنجی ها بیش از 70 درصد حائزین شرایط در انتخابات شرکت می کنند و شور و نشاط بین مردم نیز گواه این امر است. اغلب افرادی که قصد رای دادن دارند لابد نامزد مورد نظرشان را انتخاب کرده اند اما اگر افرادی هم باشند که مردد بین دو نفرند بالاخره تصمیم خواهند گرفت که به چه کسی رای بدهند. عده ای نیز که هنوز معلوم نیست رای می دهند یا نه اگر واقع بین باشند در می یابند که بالاخره از بین افراد موجود باید آن که را که بیشترین نزدیکی با نظراتشان دارد را انتخاب کنند و این معقول تر است تا رای ندادن. 
ادامه مطلب ...

اسلاما میلادت مبارک

امروز عید مبعث است. مبعث یعنی برانگیخته شدن.

هزار و جهارصد و چهل و هفت سال پیش در چنین روزی حضرت محمد صلی الله علیه و آله برای ابلاغ دین مبین اسلام به نبوت مبعوث شد و به فرمان خدا مامور گردید تا دین اسلام را به جهانیان معرفی نموده و در بین آنان تبلیغ نماید.

مکان آغاز رسالت پیامبر اسلام شبهه جزیره عربستان بود و زمان آن دورانی از تاریخ زندگی اعراب بود که به واسطه زنده به گورکردن دختران و بت پرستی و ده ها مورد دیگر عصر جاهلیت خوانده می شد.

معجزه پیمبر این دوران قرآن بود. تا کنون معجزه هیچ پیامبری کتابش نبوده است و معجزه بودن قرآن بدان دلیل بود که شعر و شاعری از علاقه های عرب این دوران بود و آمدن کتابی که در فصاحت و بلاغت رغیب ندارد و یکتاست، می توانست جاذبه ای دیگر در مسیر تبلیغ این آئین و دین جدید باشد. 

  ادامه مطلب ...