سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

زندگینامه خسروی سینمای ایران

28 تیرماه مصادف است با سالگرد درگذشت خسرو شکیبایی، خبری ناگهانی که بسیاری را شوکه کرد و رفتنی که خیلی زود بود. «خسرو شکیبایی در سن ۶۴ سالگی درگذشت.» خبر همین بود و هیچکس آن را باور نمی‌کرد. باور نمی‌کرد که آقای هامون سینمای ایران، قید زندگی را زده و تسلیم بیماری‌اش شده باشد.

 خسرو شکیبایی در ۷ فروردین ۱۳۲۳ در تهران متولد و در ۲۸ تیر ۱۳۸۷ دار فانی را وداع گفت. در شناسنامه نامش خسرو است ولی خانواده و نزدیکان او را محمود صدا می‌کردند. پدر خسرو سرگرد ارتش بود و وقتی او ۱۴ ساله بود بر اثر سرطان از دنیا رفت. او فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود


خسرو شکیبایی,خسرو شکیبایی و همسرش,خسرو شکیبایی شعر,[categoriy]

 

ادامه مطلب ...

به امید آزادی هر دو قبله مسلمین

شصت و هشت سال از تشکیل دولت جعلی و خودخوانده اسرائیل در زمین های فلسطینیان می گذرد و این امر تا کنون نیز با سکوت دولت ها و مجامع بین المللی ادامه داشته است. سی و هشت سال نیز از نامگذاری آخرین روز جمعه ماه رمضان به روز جهانی قدس می گذرد تا توجه ملت های مسلمان و آزادی خواه به مساله مهم فلسطین و اشغال قبله نخست مسلمین معطوف گردد.  

 
ادامه مطلب ...

نگاهی به زندگینامه‌ شهید بهشتی؛ از تولد تا شهادت

شهید سید محمدحسینی بهشتی در دوم آبان ۱۳۰۷ هجری شمسی در اصفهان چشم به جهان گشود. پدرش از روحانیان اصفهان و امام جماعت مسجد لومبان بود. وی از چهار سالگی به مکتب رفت و در اندک زمانی قرائت قرآن و خواندن و نوشتن را آموخت و با ورود به دبیرستان به دلیل علاقه به تحصیل علوم دینی، مدرسه را‌‌ رها و در سال ۱۳۲۱ وارد حوزه علمیه شد.  
ادامه مطلب ...