سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

امان از دست ما ایرانی ها

امان که وقتی با دوستان و آشناهایمان جائی می رویم مدام به آنها تعارف می کنیم و حنی به قیمت معطل کردن 2 نفر دیگر در چهارچوب در می ایستیم و به همراه خود تعارف می کنیم تا اول او وارد شده یا خارج شود.
اما در راه رفتن و رانندگی و... رعایت افراد غریبه را نمی کنیم. گوشی موبایلمان را در مترو و خیابان و ... دستمان گرفته و در راه رفتن چنان جلوی این و آن راه می رویم و یا موقع سوارشدن اتوبوس رویمان را آن طرف می کنیم که اصلا انگار دیگران از شکم مادر محترمشان هنوز زاده نشده و وجود خارجی ندارند یا در راه رفتن و رانندگی خود چنان خود را به ندیدن می زنیم و با سرعت خود را پای پله برقی مترو و خروجی اتوبان می رسانیم که انگار روی پیشانی مان در ازل نوشته اند: "حق با شماست"

طاعاتتان قبول - عیدتان مبارک

یک ماه روزه داری و عبادت مومنان در ماه رمضان به پایان رسید.

ماهی که هرچقدر توانستیم یا فکر کردیم لازم است خدا را در نماز و قرائت قرآن و دعا و راز و نیاز خواندیم.

تا بالاخره عید سعید فطر از راه رسید.

عیدی برای اعلام پاکی نفس درون ما و قبول عبادات یک ماهه ما.

خدایا پاکی بدست آمده از این عبادات را در وجودمان ذخیره کن و کمکمان کن تا با بدی ها جایگزین نشود.

عیدتان مبارک طاعاتتان قبول درگاه حق

وزیر بیکارها

بازار کار دیروز مصاحبه ای از وزیر کار زده بود که ایشان فرموده بودند من وزیر کار هستم نه وزیر بیکارها. البته این قبیل موضعگیری ها از سوی وزرای کار بی سابقه نبوده و در دولت قبل هم شاهد آن بودیم.

اما به راستی اگر وزیری برای بیکارها نداریم پس مسئول حل مشکل بیکاری کیست؟ چرا همه از زیر بار پذیرش مسئولیت برای ایجاد اشغال برای 3-2 میلیون جوان جویای کار شانه خالی می کنند؟