سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

نرم نرمک میرسد اینک بهار

بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک
شاخه‌های شسته، باران خورده، پاک
آسمان آبی و ابر سپید
برگهای سبز بید
عطر نرگس، رقص باد
نغمه شوق پرستوهای شاد
خلوت گرم کبوترهای مست

نرم نرمک می رسد اینک بهار

خوش به حال روزگار
خوش به حال چشمه ‌ها و دشتها
 

ادامه مطلب ...

همدردی

به من که رسید بی مقدمه پرسید: راستی اینکه دیروز تعدادی از نمایندگان مجلس با ماسک در جلسه علنی حاضر شده بودند به چه علت بود؟ گفتم برای همدردی با مردم خوزستان که چند روزی است میزبان ریزگردها شده اند.

به فکر فرو رفت و گفت این همدردی هم عجب چیز خوبی است نه؟ الآن مردم خوزستان که تصویر نمایندگانشان را می بینند خوشحال می شوند که نمایندگانشان به فکرشان هستند. اما ای کاش در مواقع دیگر هم می شد برخی مسئولان با آدمهای مختلف ابراز همدردی از این نوع کنند. مثلا مسئولان شهرداری برای همدردی با معلولین با صندلی چرخدار یا عصای سفید در شهر رفت و آمد می کردند یا جهت همدردی با مردم با وسائل عمومی به محل کار می رفتند. یا برخی مسئولین برای درک بهتر فشارهای اقتصادی بر مردم حقوق بالای یک و نیم میلیون را برای خود ممنوع می کردند یا...

در همین جا بود که سخنش را قطع کردم و گفتم بی خیال بابا...

معضلات موبایلی

حتما شما هم از جمله افرادی هستید که حداقل یک سیمکارت اعتباری و یک گوشی چه عرض کنم و... دارید و بدین واسطه از مشکلات فراوان آن اعم از مزاحمت های تلفنی و پیامک های گاه و بیگاه و غیره و غیره بی بهره نمانده اید. بگذارید تا با هم چند تا از بلاهائی را که این تکنولوژی گاهی خانمانسوز ممکن است بر سر ما بیاورد با هم مرور کنیم:

  ادامه مطلب ...

دهه فجر برای بجه های دهه شصت

برای ماهائی که مدرسه رفتن خود را از اواخر دهه شصت شروع کردیم دهه فجر ظاهرا معنا و مفهومی ساده تر و عمیقتر داشت. از مسابقه کلاسها با هم برای تزئین کلاس ها گرفته تا مسابقه ها و برنامه های مدرسه در دهه فجر. انگار تزئین کلاس هایمان با کاردستی های ساده ای که با کاغذرنگی در منزل درست میشد از خیلی تزئینات فرمدار و شکیل امروزی قشنگتر بود.   ادامه مطلب ...

کفن ضدّ عذاب رسید!

بعضی مطالب، به خاطر شدت بی‌عقلی که دارند، خودشان آن قدر فی‌نفسه خنده دارند که نیازی به شرح و بسط و کش دادن آنها نیست. پرداختن به آنها در حدّ کش‌لقمه کفایت می‌کند. کافی است فقط تیتر مطلب را اعلام کنید و خلاص. خود مخاطب می‌خندد.

خبر دست اول: «بنا به گزارش خبرگزاری ایسنا، یک وبسایت در ترکیه، اقدام به تبلیغ فروش کفن های ضدآتش برای رهایی از آتش عذاب شب اول قبر کرده است.

 

ادامه مطلب ...

شعری زیبا از مشفق کاشانی

مردم دیده به هر سو نگرانند هنوز
چشم در راه تو صاحب ‌نظرانند هنوز
لاله‌ها، شعله‌کش از سینه داغند به دشت
در غمت، همدم آتش جگرانند هنوز
از سراپرده غیبت، خبری باز فرست
که خبریافتگان، بی‌خبرانند هنوز
رهروان، در سفر بادیه حیران تواند
با تو آن عهد که بستند، برآنند هنوز
ذره‌ها در طلب طلعت رویت با مهر
هم‌عنان تاخته چون نوسفرانند هنوز
طاقت از دست شد ای مردمک دیده! دمی

پرده بگشای که مردم نگرانند هنوز


مشفق کاشانی