سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

بی خیال دربی

تا دو سه هفته پیش خیلی به پرسپولیس این فصل امیدوار شده بودم و داشت آرام آرام باورم میشد که مدعی اول و آخر قهرمانی این فصل لیگ برتر تیمی نیست جز پرسپولیس. اما نتایج ضعیفی که در دو بازی قبل برای پرسپولیس رقم خورد واین تیم را از رتبه اول به رتبه سوم کشاند؛ تا حدود ی من را ناامید کرد. از طرف دیگر تیم مدعی قهرمانی نیازمند آرامش است که این آرامش را هم اکنون در پرسپولیس نمی بینم. مصاحبه های پیاپی دائی و رویانیان علیه داوری و سازمان لیگ و استقلال و این و آن، تنها آرامش را از پرسپولیس می گیرد و چالش های پیاپی را برای این تیم به همراه خواهد داشت.  

ادامه مطلب ...

سلام بر آل یاسین

سلام بر آل یاسین

سلام بر دردانۀ هستی.

سلام بر تو ای امام منتظران

سلام بر تو که غمخوار غم مؤمنانی.

سلام بر تو که مهربان ترین خلق بر آنانی.

آغاز امامت و ولایتت بر مؤمنان مبارک باد.

من گنهکار و خیل شیعیانت در انتظار دیدار جمالت روزها را یکایک می گذرانیم.

امید که دیدار رویت و همراهی مسیرت نصیبمان گردد.

این پرسپولیسه

بعد از فصلها بالاخره در فصل سیزدهم لیگ برتر، شاهد حضور یک پرسپولیس منسجم و یکدست با هدایت علی دائی هستیم. تیمی که میشود گفت واقعا دارد به یک تیم تبدیل می شود. چرا که هماهنگی میان بازیکنان و سرمربی و مدیریت تیم در این تیم بیش از پرسپولیس خیلی از فصل های اخیر، مشاهده می شود. در طول 12 دورۀ قبلی لیگ برتر تنها در دو یا نهایتا سه فصل با چنین تیمی مواجه بودیم. که اتفاقا دو قهرمانی پرسپولیس نیز در همان فصلها به سر انجام رسید و قبلتر هم که پرسپولیس رؤیائی دهه های شصت و هفتاد.  ادامه مطلب ...

خط پایان

چهار سال پیش در چنین روزی در خروشان ترین و بزرگترین راهپیمائی زندگی ام شرکت کردم. آن روز خیل فشردۀ جمعیت را دیدم که از میدان فردوسی به طرف میدان انقلاب می رفتند و همراهی شان کردم. از میدان فردوسی تا چهارراه ولی عصر را به خاطر ازدحام مردم حدودا در یک ساعت رفتم. اما برخی مسئولان سابق و احمق های خارج نشین هم اکنون ما این خیل را ندیدند و می گفتند چرا مجسمه میدان فردوسی را ندیدیم؟ اما به راستی چه شد که 9 دی 9 دی شد؟  ادامه مطلب ...

بم زنده ماند

امروز دهمین سالگرد زلزله بزرگ بم است. 5 دی ماه 1382 بم با زلزله ای بیش از 6 ریشتری لرزید و هزاران قربانی و مجروح بر جای گذاشت. فضای سنگینی در جامعه حاکم شده بود. در ساعات اولیه اخبار چندانی از زلزله در صدا و سیما پخش نمی شد. اما جمعه که به شب رسید تازه ابعاد سنگین آن مورد توجه قرار گرفت.  ادامه مطلب ...

یاد استاد

همه چیز از یک پیامک شروع شد.

بعد از نماز صبح خوابیدم و وقتی بیدار شدم گوشی همراهم را روشن کردم. پیامکی رسید که خبر درگذشت حاج آقا مجتبی تهرانی را می داد. صبح روز چهارشنبه بود و روز قبل از اربعین سال 1391 در اواسط دی ماه.

هرچند مدتی بود از بیماری شان مطلع بودم اما خبر درگذشتشان شوکه ام کرد. یادم آمد شب اول محرم همان سال که به جلسه اقامه عزا و سخنرانی محرمشان که رفته بودم؛ جابجا خواندن برخی دعاها که گویای کسالتشان بود من و خیلی های دیگر را منقلب کرده بود.   ادامه مطلب ...