سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

نتایج توافق وین

امروز شاهد اعلام توافق هسته ای ایران و 1+5 در وین بودیم. توافقی که ظاهرش به رسمیت شناخته شدن برنامه هسته ای ایران و لغو تحریمهای بین المللی بوده است. اما این توافق اثرات دیگری هم داشته که در ادامه تنها به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

1- آمریکا بابت سایر ستمها و تحریمهای ناعادلانه خود علیه ایران و بلوکه کردن اموال این کشور معذرت خواسته و قول داده تا این موارد را به بهترین شکل ممکن جبران نماید.  ادامه مطلب ...

باز هم شبهای قدر

شاید خیلی ها تقویم را صرفا تکرار روزها و ماه ها و سالها بدانند اما به نظر من تقویم فرصت مناسبی برای بازشناسی وقایع مختلف و کمک گرفتن از آن برای شناخت آینده است تا بتوانیم زندگی بهتری را برای خود رقم بزنیم.

برای نمونه امشب نخستین شب از شبهای قدر است که البته با شب ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام هم بعدها تقارن یافته است. به نظر گروه اول این شب دوباره فرصتی برای خواندن قرآن و دعا و قرآن بر سر گرفتن است اما بیائید یک پله بالاتر را نگاه کنید. قرار است هر سال با واسطه قراردادن قرآن و دعاهای واردشده از سوی معصومین علیهم السلام و توسل به ایشان برای سال بعد خود دعا کنیم تا مقدراتی نیک برایمان رقم بخورد.

امید که شبهای خوبی داشته باشیم

امید که بهترین مقدرات برای همگان رقم بخورد

و امید که همه حالات و احوالات بد گذشته از ما دور شود.

اگر فرصت و فراغتی دست داد برای برآورده شدن حاجات یکدیگر نیز دعا کنیم.

التماس دعا.