سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

به امید قهرمانی ژرمن ها

از فردا شب دوباره شور و هیاهوی فوتبال، دنیا را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و چند هفته ای جام ملتهای اروپا 2016 در صدر اخبار ورزشی جهان و در صدر توجه میلیون ها هوادار فوتبال در اقصی نقاط دنیا قرار خواهد گرفت. رقابت هائی که قرعه میزبانی اش این بار به نام فرانسه افتاده تا پس از جام جهانی 1998 میزبان رویداد بزرگ دیگری باشد.  

شاید در غیاب هلند، بتوان از انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه به عنوان نخستین شانسهای سنتی قهرمانی یاد کرد اما در فوتبال امروز باید واقعگرا هم بود. دیگر کمتر تماشاچی فوتبالی پیدا می شود که با توجه به عدم توفیقات تیم ملی انگلیس در ادوار اخیر یورو و جام جهانی برای این تیم شانس قهرمانی قائل شود هرچند فوتبال را برخی متعلق به این کشور می دانند.

شاید در میان قدرت های سنتی فوتبال اروپا، بتوان بیشترین شانس نتیجه گیری در این تورنومنت را از آن سه تیم ایتالیا و اسپانیا و آلمان دانست. اسپانیا که قهرمانی دو دوره قبل را یدک می کشد؛ ایتالیا هم که با همه فراز و نشیبهای این سالهایش تیمی به نسبت منسجم نشان می دهد و بالاخره آلمانی که جوانگرائی تیمش را از جام جهانی 2010 شروع کرد و در جام جهانی 2014 فاتح جام شد.

تنها دو کشور توانستند که جام‌جهانی و یورو را پیاپی فتح کنند؛ فرانسه در سال 1998 و 2000 و اسپانیا در سال‌های 2010 و 2012  و نیاز به خیال‌پردازی چندانی نیست که بخواهیم پیش‌بینی کنیم آلمان هم می‌تواند چنین دوگانه با ارزشی را به دست بیاورد.

به نظر می رسد تیم ملی آلمان در این تورنومنت تیمی یکدست باشد و یواخیملو در صدد کسب قهرمانی یورو با این تیم باشد. هر چند هسته اصلی شیوه مورد علاقه یواخیم لوو یعنی فوتبال تهاجمی جذاب، مالکیت توپ بالا، بازی با ضرباهنگ بالا، بازی شناور و تکنیکی خدشه‌ناپذیر است اما این به آن معنا نیست که آنها هیچگاه شیوه بازیشان را تغییر نمی‌دهند. در طول رقابت‌های جام‌جهانی گذشته لوو نتیجه‌گرایانه‌تر از همیشه تیمش را به میدان فرستاد و از سیستم 3ـ3ـ4 استفاده کرد که در آن 4 مدافع میانی به میدان می‌رفتند و تاکید زیادی روی استفاده از ضربات آزاد و انسجام در خط دفاعی بود.


اما از زمانی که آلمان قهرمان جام‌جهانی شد، او آرایش بازی تیمش را تغییر داد و در رقابت‌های مقدماتی یورو از سیستم 1ـ3ـ2ـ4 استفاده کرد. سبک بازی تیم او یک توتال فوتبال مدرن است؛ با یک خط دفاعی که با فاصله از محوطه جریمه بازی می‌کند؛ مانوئل نویر نقش دروازه‌بان ـ سوئیپر را دارد و مدافعان کناری هم اجازه نفوذ دارند. بازیکنان حرکات ترکیبی زیادی انجام می‌دهند و با جابجایی‌های زیاد موقعیت‌های خطرناکی ایجاد می‌کنند. بعد از بازنشستگی میروسلاو کلوزه از بازی‌های ملی در جام‌جهانی 2014،  لوو معمولا از شماره 9 کاذب استفاده می‌کند و در این پست از ماریو گوتزه، توماس مولر یا آندره شورله بهره می‌برد.


فهرست کامل آلمان برای یورو 2016:

دروازه بان‌ها:  مانوئل نویر (بایرن مونیخ)  برند لنو (بایرلورکوزن)  مارک آندره تراشتگن (بارسلونا)

 

مدافعان:  ژروم بواتنگ (بایرن مونیخ)  امره جان (لیورپول) متس هوملس (بایرن مونیخ) یوناس هکتور (اف سی کلن) بندیکت هوودس (شالکه)

شکوردان مصطفی(والنسیا) آنتونی رودیگر (آ اس رم)

 

هافبک ها: یولیان دراکسلر (وولفسبورگ)  ماریو گوتزه (بایرن مونیخ) سامی خدیرا (یوونتوس)جاشوا کیمیچ (بایرن مونیخ) تونی کروس (رئال مادرید) مسوت اوزیل (آرسنال) لروی سانه (شالکه) یولیان وایگل (بوروسیا دورتموند) باستین شواین اشتایگر (منچستر یونایتد)

 

مهاجمان: لوکاس پودولسکی (گالاتاسرای) آندره شورله (وولفسبورگ) توماس مولر (بایرن مونیخ) ماریو گومز (بشیکتاش)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد