سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

معضلات موبایلی

حتما شما هم از جمله افرادی هستید که حداقل یک سیمکارت اعتباری و یک گوشی چه عرض کنم و... دارید و بدین واسطه از مشکلات فراوان آن اعم از مزاحمت های تلفنی و پیامک های گاه و بیگاه و غیره و غیره بی بهره نمانده اید. بگذارید تا با هم چند تا از بلاهائی را که این تکنولوژی گاهی خانمانسوز ممکن است بر سر ما بیاورد با هم مرور کنیم:

  

* تصور کنید خسته و نالان سوار مترو شده و به زور خود را به یک صندلی خالی می رسانید و با تمام وجود خود را روی آن پهن می کنید گوئی که جزء لاینفکی از وجود شماست. بعد در همین گیرودار قطار به ایستگاه بعد می رسد و پیرمردی خسته تر وارد می شود که اصلا حال برخواستن برایش را ندارید. پس وقت آن می رسد که تمام پیامکهای دیده و نادیده خود را مجددا مرور کرده و چندتا از آن بامزه هایش را برای دوستانمان ارسال کنیم. خوب دیگر قطار به ایستگاه مورد نظر ما رسیده و وقت پیاده شدن است.


* فکر کنید قرار کاری مهمی با یکی از دوستانتان دارید یا باید برای انجام کارهای پایان نامه و پروژه تحقیقی تان به دیدن استادتان بروید و به هر دلیل پول مد نظر دوستتان را نتوانسته اید تهیه کنید یا بر اساس تنبلی که همان عرف قدیمی میان ماست اصلاحات پایان نامه و تحقیق خود را انجام نداده اید. حال وقت تماسی است که محتوای مکالمه دروغی به ظاهر مصلحت آمیز است تا بگوئید که چنین شد و چنان شد و فلان فامیلمان روز قبل به رحمت ایزدی پیوسته و بنده برای انجام امور مربوطه به شهرستان سفری آن هم از روی اجبار نموده ام. پس از قانع شدن طرف مقابل تلفن را قطع کرده و چشمانمان را بسته و نفس راحتی می کشیم. چشمان خود را که باز می کنیم طرف مقابل مکالمه  چند لحظه قبلمان  را در مقابل دیدگان خود می بینیم و....


* در یک روز شلوغ با دوستتان داخل مترو قرار میگذارید تا با هم جائی بروید وقتی سوار می شوید گوشه ای می ایستید و با گوشی تان مشغول رد و بدل کردن پیامک با دوستتان می شوید تا ببینید کجاست که می فهمید او هم با مترو در حال آمدن به سمت محل قرار است. بعد جویا می شوید ببینید الآن کجاست که می فهمید در همان قطاری سوار است که شما هم سوار شده اید. بعد از چند لحظه به مقصد می رسید و در حین گذاشتن گوشی در جیبتان است که متوجه می شوید دوستتان درست مقابل شما ایستاده ولی او هم در تمام مدت مشغول رد و بدل کردن پیامک با شما و دیگران بوده است.


* در محل شلوغی در حال عبور هستید و اصلا حوصله راه رفتن پشت سر مردم را ندارید و دنبال بازکردن راهی هستید. در این صورت یکی از راه هائی که همیشه جواب می دهد این است که در حین راه رفتن مشغول خواندن پیامکها و مکالمه با دوستان و هر کار دیگری شوید که نشان دهد توجه شما تنها معطوف موبایلتان است و بس.


* اگر روزی در خیابان دیدید که یکی از آشنایانتان در حال نزدیک شدن به شماست و تمام توجهش مشغول موبایلش است مطمئن باشید او پیش تر شما را دیده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
مینا بدر پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 15:38

به نام خدا با تشکر از مطلب بسیار مقید شما

خواهش می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد