سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

مسلمان نمائی از دیروز تا امروز

داشتم فکر می کردم به نکته جالبی برخورد کردم. واقعه غدیر خم در 18 ذی الحجه الحرام سال دهم هجری اتفاق افتاد. درست 70 روز بعد در 28 صفر سال یازدهم هجری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رحلت نمودند و در پی آن قضایای سقیفه و تعیین خلیفه ای جز خلیفه منتخب خدا و پیامبر در روز غدیر، به وقوع پیوست. در ادامه این اتفاقات نیز هرآنچه اتفاق افتاد در نهایت منجر به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها شد که زمان آن را در طولانی ترین روایات، 95 روز پس از رحلت جانسوز پیامبر ذکر کرده اند.

  تعیین خلیفه پس از رحلت پیامبر انحرافی بود که از سوی جریان نفاق آن دوران صورت گرفت و با گذشت حدود 50 سال و به خلافت رسیدن یزید بن معاویه می رفت تا ریشه و بنیان اسلام ناب محمدی را بخشکاند که قیام امام حسین علیه السلام مانع از تحقق آن شد. از زمان رحلت پیامبر تا قیام امام حسین و در مدت 50 سالی که سپری شد به گواه تاریخ تنها یک دوره حدودا 5 ساله را شاهد خلافت حضرت علی علیه السلام بوده ایم و در دوران پس از شهادت آن حضرت نیز مقطعی را امام حسن به عنوان خلیفه حکومت نمودند که منتهی به صلحشان با معاویه گردید.

پس از قیام امام حسین علیه السلام و شهادت ایشان نیز هرچند هیچ کدام از ائمه اطهار علیهم السلام به عنوان خلیفه وقت خود به حکومت نرسیدند اما جریانی مشابه زمان امام حسین پیش نیامد که ایشان اسلام را در خطر نابودی دیده و بر علیه حاکمان اموی یا عباسی زمان خود قیام کنند هرچند در پاره ای اوقات تعداد یاران واقعی ایشان نیز به تعداد یاران امام حسین در کربلا نمی رسید. اما اگر چنین قضایائی دوباره در زمان ایشان پیش می آمد مسیری به جز آنچه که امام حسین پیمود را نمی رفتند.

با شروع دوران غیبت امام زمان عجل الله اعالی فرجه الشریف قرن ها پشت سر هم سپری شد تا همگان منتظر ظهور آن حضرت باشند. شاید با طولانی شدن دوران غیبت و عدم ضعف اعتقادات قلبی شیعیان نسبت به ظهور ایشان بود که حقانیت اصل انتظار قوت گرفت و موجب شد تا در یکی دو قرن اخیر برخی به فکر ایجاد فرقه ها و گروه ها و مکاتب به ظاهر ایدئولوژیک نظیر فرقه های بابیت و بهائیت، القاعده، داعش، بوکوحرام و... افتاده و چهره ای دیگر از اسلام را ارائه دهند تا توجهات جهانی را نسبت به اسلام و بعد از آن انتظار کم رنگ نمایند.

شاید بتوان با ایجاد گروه ها و فرقه هائی در هر مقطع زمانی توجهات عده ای را به تفکرات مورد نظر خود جلب نمود اما این امر بر اساس وعده های قطعی الهی همیشگی نبوده و نخواهد بود. هم اکنون به دورانی نزدیک می شویم که تفکرات و شبهات انحرافی روز به روز بیشتر گردیده و قصد خشکاندن ریشه دین بیش از پیش قوت گرفته است. یقینا ظهور حجت خداست که موجب جلوگیری از انحراف و روشن نمودن چهره گروه های به ظاهر مسلمان و در باطن منافق عصر ما خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد