سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

چرا اینقدر موازی کاری؟

اگر وقتتان مثل من زیاد باشه و تصمیم بگیرید وقت زیادی را پای برنامه های تلویزیون بگذرانید؛ حتما از برخی برنامه های تلویزیون گلایه پیدا خواهید کرد. این گلایه بخشی محتوای برنامه های تلویزیون را شامل می شود و برخی نیز نوع پخش برنامه های تلویزیون را شامل می شود.  

مثلا در بخش محتوای برنامه های مناسبتی تلویزیون به مناسبت ماه رمضان امسال شاهد هستیم که 4 سریال در حال پخش است حال آنکه دو سریال مدینه و فاخته از این میان با پس زمینه نزول است. اما بسیاری دیگر از مشکلات موجود جامعه معمولا در این قبیل سریالها دیده نمی شود. از آن جمله می توان به مشکلات پیش روی جوانان در امر اشتغال و ازدواج اشاره کرد.

نوع دیگری از این موازی کاری را با افتتاح شبکه های اختصاصی نظیر شبکه ورزش و مستند شاهد هستیم به گونه ای که هنوز به این شبکه ها بهای لازم داده نمی شود و به همین دلیل کانداکتور پخش سایر شبکه ها باید قربانی این قبیل شبکه ها گردد. مثلا چرا باید با افتتاح شبکه ورزش برخی مسابقات ورزشی که با برنامه های مهم و الف شبکه 3 مثل ماه عسل تداخل دارد از شبکه ورزش پخش نمی شود تا شبکه 3 هم در این زمانهای پرمخاطب بتواند آنتن خود را در اختیار بینندگان ماه عسل و برنامه های پرمخاطب دیگر در سایر زمانهای مهم قرار دهد؟ مثلا چرا درست در ایامی پربیننده باید مسابقات والیبا جایگزین برنامه ماه عسل شده حال آنکه امکان پخش آن از شبکه ورزش وجود دارد؟

یا مثلا شبکه های 1-3 که بینندگان سنتی و پر و پا قرص خود را دارد برای برنامه های مستند و فیلمهای سینمائی و سریالهای خود تبلیغات گسترده ای می نماید اما شبکه هائی مثل نمایش و تماشا و مستند و.... بعلت فقدان تبلیغات گسترده و نوپابودنشان نمی توانند مخاطب زیادی جذب کنند.


پس بهتر است:

اولا با برنامه ریزی مناسب برنامه های مناسب هر زمان از شبکه های مختلف پخش شود.

ثانیا جهت حمایت از شبکه های نوپا برنامه های آنان نیز به شیوه های مناسب تبلیغ گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد