سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سریالهای رمضانی تلویزیون

بیش از ده سال است که سریالهای مناسبتی تلویزیون در ماه رمضان، جزئی جدانشدنی از سفره های افطاری روزه داران این ماه شده است. سریالهائی که عموما جزء پرمخاطبترین سریالهای ماه رمضان محسوب می شوند و بینندگان فراوانی را به خود جذب می کنند. اما این سریالها چگونه هستند و چگونه باید باشند؟  

یکی از نکات مهم این سریالها لمس فضای ماه رمضان در این سریالها است. عموما در این سریالها چیزی مشاهده نمی شود که بفهمیم الان ماه رمضان است. خیلی اوقات هم که چیزی لمس می شود در میان دیالوگهای کوتاه بازیگران یا صدای رادیوی سریال است که آن هم در مواردی مثل چند قسمت پیش سریال فاخته صداگذاری اشتباه سریال آدم را می رنجاند چرا که مثلا برای هنگام سحر مناجاتی از رادیو می شنویم که قبلا در هنگام افطار شنیده می شد. گذشته از این محتوای داستان ها نیز معمولا در ماه رمضان اتفاق نمی افتد.

البته انتقاداتی عمومی را نیز همیشه می توان به سریالهای مناسبتی تلویزیون وارد دانست. چرا که در اغلب موارد بازیگران سریال دارای شغل خوب و خانه و آپارتمان بزرگ هستند. تازه معمولا خانواده های مومن و حتی بازیگران مومن در سریالها مشاهده نمی شوند. اگر هم باشند هرچه بدبختی و بیچارگی است برای آنها است.

نقاط منفی 40-50 سریال مناسبتی تلویزیون در ماه رمضان امسال و سالهای گذشته آنقدر بر نقاط قوت آنها غلبه دارد که اگر بخواهیم نمونه های موفق سریالهای رمضانی تلویزیون را برشمریم به جز خانه به دوش، متهم گریخت، صاحبدلان و اغما به سختی می توان نمونه مناسب دیگری را یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد