سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

شگردهای در رفتن از زیر بار خونه تکونی

حتما دو سه هفته ای هست که حال و هوای خونه شما هم مثل اغلب خونه های ایرانی ها در این وقت سال عوض شده و خانواده به طور دسته جمعی مشغول انجام خونه تکونی شدن. خونه تکونی یکی از سنتهای ایرانیها در آستانه سال نو بوده است. خونه تکونی یعنی یه روز کامل وقت بذاری و کل وسایل یه اتاقو به هم بریزی و جابجا کنی تا مرتب و ترتمیز بشن. اما دوباره دو سه ماه که بگذره همون آشه و همون کاسه. فقط انگار خستگیش قراره به تن آدم بمونه. به همین خاطر میخوام چند تا راه حل نشونتون بدم تا بتونین با پیاده کردنش از زیر بار خونه تکونی در برید.

  

1- تمارض

مریض شدن معمولا برای شونه خالی کردن از زیر بار هر کاری جواب میده. یادتون نیست چقدر تو دوران مدرسه خودتونو به مریضی می زدید تا از مدرسه رفتن در برید. این هم مثل همونه حتی شاید راحت تر هم باشه. چون اون موقعا فورا می بردنمون دکتر اما حالا کافیه بگیم سرمون درد می کنه. حتما با این پاسخ اطرافیانمون مواجه میشیم که استراحت کن خوب میشی. و چون درد شاخ و دم نداره معمولا دروغمون فاش نمیشه.


2- اضافه کاری

سنگینی کار پایان سال و نیاز به موندن در محل کار تا ساعتها پس از پایان ساعت معمول کاری، می تونه دلیل خوبی برای فرار از خونه تکونی باشه. حتی میشه پنجشنبه ها و روزهای تعطیل را هم به بهونه اضافه کاری، از خونه خارج شد.


3- گذاشتن قرار در روزهای تعطیل

میشه به بهونه های مختلف در روزهای تعظیل هفته های آخر سال قرارهای کاری یا حتی قرارهای متفرقه گذاشت و به این بهونه از منزل زد بیرون. بعد از چند ساعت هم که به منزل بازگردیم هم حتما خیلی خسته ایم و باید کمی استراحت کنیم.


4- سمبل کردن خونه تکونی

در نهایت باید بگم ممکنه خیلی بدشانس باشیم و هیچ یک از راه های فوق جواب نده و یا روزهای تعطیل آخر سال اینقدر زیاد باشه که با پیاده کردن همه این روشها باز هم روز تعطیل برای خونه تکونی داشته باشیم. در این صورت چاره ای نداریم جز سمبل کردن نظافت و خونه تکونی منزل. زدم آت و آشغالها به زیر تخت، دو تا یکی شستن پله های راه پله، سرهم بندی تمیزکردن دیوارها و شیشه های بزرگ خانه و.... را از یاد نبرید.


اگر راه حل های دیگری برای فرار از زیر بار خونه تکونی به نظرتون رسید پیام بذارید تا به اطلاع سایرین رسانده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد