سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

صداقت در پیامهای بازرگانی

همه ما در طول روز پیامهای بازرگانی مختلفی را از رادیو می شنویم و در تلویزیون می بینیم و یا در مطبوعات و جراید می خوانیم که به مخاطبان مختلف اعم از مصرف کنندگان کالاهای مختلف یا مشتریان خدمات بانکها و اپراتورهای تلفن همراه و... وعده برنده شدن جوایز نقدی چند میلیونی یا اتومبیل و خانه و دیگر هدایای گرانبها را می دهند.اما به راستی آیا همه وعده های داده شده به تحقق می پیوندد؟

  قصد آن ندارم که در صداقت بانک ها و شرکتهای عرضه کنندۀ کالا و خدمات به مردم، خدشه ای وارد کنم اما نباید از این نکته نیز غافل شد که مجموع تعداد برندگان این جوایز ویژه، باید در طول یک سال حداقل به 7-6 هزار نفر در سال باشد. یعنی با گذشت چهار یا پنج سال بالاخره باید یک نفر از دوستان و نزدیکان و آشنایان و دور و بری های ما برندۀ یکی از این جوایز شوند.

شفاف سازی کیفیت برنده شدن جوایز ویژه، باعث راحت شدن خیال مشتریان خدمات و کالاهای این شرکتها می شود. چرا که در مواردی اگر مشتری بداند برای برنده شدن یک جایزه مثلا نیاز به خرید تعداد معینی از کالاهای شرکت است و یا برای برنده شدن در بانک و بردن جوایز ویژه نیاز به سپردن چند میلیون تومان پول نزد بانک است؛ دیگر با خرید اندک خود یا سپرده گذاری چند هزار تومان، دیگر امیدی به برنده شدن نداشته و وقت و هزینه خود را صرف خرید یک عدد رب گوجه فرنگی و یک بسته چای نکرده و یا با 20-30 هزار تومان دنبال سپرده گذاری در بانک نخواهد رفت. بانکها و شرکتها نیز موظفند با مشتریان خود صادق بوده و نحوۀ دقیق برنده شدن در قرعه کشی خود را نیز به مشتریان خود اعلام نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد