سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

باشگاه های کم فروغ لیگ برتر

در حالی هفته هجدهم لیگ سیزدهم را می گذرانیم که رقابت در صدر جدول بسیار فشرده در حال دنبال شدن است. به گونه ای که تراکتورسازی صدرنشین تنها 8 امتیاز بیشتر از ملوان رده هشتمی داردو با 32 امتیاز در حال پیشتازی است. در این میان نفت با 32 و پرسپولیس با 30 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند و استقلال و فولاد با 29 و سپاهان با 27 و سایپا با 25 امتیاز در رده های چهارم تا هفتم قرار دارند.   به نوعی باید گفت هنوز کورس قهرمانی شکل نگرفته و یا اگر هم شکا گرفته همه شانزده تیم حاضر در لیگ می توانند مدعی قهرمانی باشند. چرا که مس قعرنشین هم می تواند با 4 یا 5 برد متوالی و در صورت شکسته شدن امتیازات بین تیمهای صدر جدول خود را بالا بکشد. رقابت در پائین لیگ هم بسیار سخت و نفسگیر دنبال می شود چرا که مس با 13 امتیاز در رده شانزدهم بوده و تیم های راه آهن و دوب آهن و فجر سپاسی با 14 امتیاز در رده های سیزدهم تا پانزدهم هستند.

دقیقا معلوم نیست در این دوره لیگ چه بلائی بر سر تیمهای لیگ برتری آمده است. چون انتظار بسیاری این بود که در لیگی که منتهی به جام جهانی می شود شاهد لیگی باطراوت و بروز استعدادهای تهاجمی جدید برای معرفی به تیم ملی باشیم. اما آن چه که اتفاق افتاده این است که تیمها در گذران ایام خود نیز لنگ مانده اند و توان برد حریفان را ندارند.

اگر وضع به همین ترتیب ادامه پیدا کند احتمالا در هفته پایانی سه یا چهار تیم را مدعی قهرمانی خواهیم دید که با تفاضل گل یا بر حسب اتفاقاتی از این دست به قهرمانی دست خواهند یافت.خروجی چنین لیگی هم مسلما تحویل بازیکنانی شش دانگ به تیم ملی برای موفقیت در تیم ملی نخواهد بود. هرچند که شش ماه پس از جام جهانی نیز باید در حام ملتها حاضر باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد