سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

حجاب ما

امروز حرف و حدیث های فراوانی پیرامون حجاب مطرح می شود. در مواردی حجاب را پوششی برای بانوان می دانند گوئی که آقایان در نوع پوشش خود کاملا آزاد هستند. البته باید دانست که بیشترین توسیه اسلام برای حفظ حجاب به بانوان بوده چرا که ذاتا آنها بیشتر از آقایان امکان تحریک جنس مخالف را دارا هستند.میان برخی هم اختلاف نظرهای فراوانی در خصوص کیفیت رعایت آن وجود دارد. برخی طرفدار برخوردهای جزمی و سفت و سخت با افراد بدحجاب هستند و برخی دیگر طرفدار برخورد فرهنگی و فرهنگسازی در این خصوص هستند.  نکته اساسی در بحث حجاب آموختن فلسفه حجاب به افراد است تا فرد با برهان و منطق پذیرای ان باشد. حجاب بعنوان یک فرهنگ باید در عمق جان فرد رسوخ کند تا پذیرای آن باشد. اگر فرد اصل لزوم حجاب را بپذیرد در رفتار خود نیز تجدید نظر خواهد کرد. چرا که حجاب تنها پوششی ظاهری نیست.

مثلا کسی که به حجاب بعنوان یک فرهنگ بنگرد و آن را تفکری بداند که موجب حفظ وی در برابر افراد دیگر بداند؛ در رفتار و گفتار و خنده ها و... خود در انظار دیگران تجدید نظر می کند تا اعمال و گفتار و رفتار وی در منظر سایرین بویژه نامحرمان جلب نظر ننماید.

مثلا برای یک خانم جوان صرف رعایت حجاب و حتی چادری بودن کافی نیست بلکه رعایت شئونی چون نحوه سخن گفتن و خندیدن در منظر نامحرمان نیز جزئی لاینفک از حجاب است. یا برای یک آقا نیز خنده ها و صحبت هایش نباید تحریک کننده برای بانوان باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد