سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

دعوتنامه

امروز آخرین جمعه از ماه شعبان است که در تکریم آن سخن بسیار است و بر آمرزش طلبیدن از درگاه خدا تاکید بسیار گردیده است. شرح کامل آن در کتبی چون مفاتیح الجنان و مفاتیح نوین آمده است.

از شنیدن نام آخرین جمعه ماه شعبان، می فهمیم که آرام آرام ماه ضیافت خدا ماه رمضان در حال آمدن است و طبق تقویم، چهارشنبه اولین روز از ماه گرم ضیافت خداست. البته سه شنبه نیز یوم الشک خواهد بود چراکه طبق تقویم این روز سی امین روز از ماه شعبان است و ممکن است با رویت هلال ماه رمضان در شب آن این روز روز اول ماه رمضان گردد.

  

بر روزه گرفتن روزهای پایانی شعبان بویژه سه روز آخر آن سفارش فراوان شده و برای متصل کردن این روزه ها به ماه رمضان استحباب فراوانی ذکر گردیده است.

اما از این ها که بگذریم در حال ورود به ماهی هستیم که ماه ضیافت الله خوانده شده و آخرین ماه از فصل گرم بندگی خداست. ماهی که مبدا سال عبادی عابدان است. ماهی پر از خیر و برکت که عباداتی مثل قرآن خواند و نمازهای مستحبی و... در آن از ثواب ویژه ای برخوردار است و اعمال معمولی نظیر خوابیدن در طول روز ثواب و حسنه خواهد داشت.

از دیگر برکات این ماه آن است که در اغلب موارد مومنان نمازهای واجبشان را در اول وقت و به جماعت می خوانند. دید و بازدیدهای اقوام بر سر سفره های افطار نیز از برکات دیگر این ماه است. همانطور که مهمان شدن بر سر سفره افطار دیگران و مهمان کردن دیگران بر سفره افطار خود ثواب فراوان دارد.

این ماه بیشترین دعا و مناجات را به خود اختصاص داده و هر روز و شب این ماه دعائی ویژه دارد. سحرها و شبهایش دعاهای فراوان دارد و نمازهای مستحب فراوانی دارد. شبهای قدرش که نیز اوج عبادت ما برای رقم خوردن تقدیری خوش در سال بعد است و ...

برکات این ماه آنقدر فراوان است که کسی نمی تواند از آنها بی بهره بماند و سفره مهمانی خدا آنقدر گسترده است که همگان از آن بهره مند خواهند ماند. شما هم در این مهمانی دعوتید. میزبان این ماه به گناهان مهمانان این ماه نگاه نمی کند وگرنه شاید من اولین کسی باشم که قرار باشد از مهمان شدن در این ماه بی بهره بمانم.

من و دیگر مومنان را در این ماه از دعای خیرتان بی بهره نگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد