سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

اسلاما میلادت مبارک

امروز عید مبعث است. مبعث یعنی برانگیخته شدن.

هزار و جهارصد و چهل و هفت سال پیش در چنین روزی حضرت محمد صلی الله علیه و آله برای ابلاغ دین مبین اسلام به نبوت مبعوث شد و به فرمان خدا مامور گردید تا دین اسلام را به جهانیان معرفی نموده و در بین آنان تبلیغ نماید.

مکان آغاز رسالت پیامبر اسلام شبهه جزیره عربستان بود و زمان آن دورانی از تاریخ زندگی اعراب بود که به واسطه زنده به گورکردن دختران و بت پرستی و ده ها مورد دیگر عصر جاهلیت خوانده می شد.

معجزه پیمبر این دوران قرآن بود. تا کنون معجزه هیچ پیامبری کتابش نبوده است و معجزه بودن قرآن بدان دلیل بود که شعر و شاعری از علاقه های عرب این دوران بود و آمدن کتابی که در فصاحت و بلاغت رغیب ندارد و یکتاست، می توانست جاذبه ای دیگر در مسیر تبلیغ این آئین و دین جدید باشد. 

 بشارت آمدن پیمبر خاتم از جانب حضرت موسی و عیسی در تورات و انجیل داده شده بود و با این بشارت به نوعی تکلیف بر مردم شبهه جزیره روشن بود و در روند اسلام پذیری مردم در شبهه جزیره عربستان و خارج از آن که نگاهی بیفکنیم مشاهده می کنیم که در ظرف 40 تا 50 سالی که از بعثت پیامبر و نزول قرآن گذشت، اسلام در شبهه جزیره عربستان و عراق و شامات و ایران و شمال آفریقا فراگیر شد.

اصرار برخی مبنی بر ورود اسلام به کشورها با زور شمشیر را نمی توان پذیرفت. زیرا این درست است که کشوری با شمشیر مهاجمان فتح شود اما اعتقادات دینی که خواستگاهش قلب آدمی است با زور شمشیر بر قلب وی راه نخواهد یافت. اسلام بر دل ها وارد شد و راز جاودانگی اش پس از گذشت هزار و چهارصد سال نیز همین است.

امروز را علاوه بر عید برانگیخته شدن نبی مکرم اسلام به رسالت باید عید تولد دین مبین اسلام نام نهاد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد