سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

ارتش سرخ مونیخ

بعد از برگزاری یک فصل، امروز لیگ قهرمانان اروپا هم به خط پایان خود در فصل 2012-2013 می رسد و امشب از بین تیم های بایرن مونیخ و بروسیا دورتموند یک تیم جام را بالای سر خواهد برد.من نه تفسیر و تجزیه تحلیل حرفه ای فوتبال بلدم و نه قرار است در این مطلب به بازشناسی سیستم تیمی دو تیم و بیان نقاط ضعف و قوت بازیکنان خطوط مختلف دو تیم بپردازیم. فقط آنچه را که نسبت به این بازی می توانم بگویم به اختصار بیان می کنم.

اولین و مهمترین نکته ای که باید گفت این است که فوتبال آلمان بعد از یک دوره افول چندساله که از آن گذشت و نتوانست در رقابت های جام جهانی 2010 و جام ملت های 2008 و 2012 به توفیقات چندانی در کسب قهرمانی دست یابد، هم اکنون به دوره قدرت خود بازگشته و دوباره در حال اوج گرفتن است و بی شک باید تیم ملی فوتبال آلمان را از هم اکنون یکی از مدعیان جام جهانی 2014 برزیل به شمار آورد. راهیابی دو تیم آلمانی به فینال این فصل لیگ قهرمانان و حذف دو تیم اسپانیائی در مرحله نیمه نهائی این فصل را باید گواهی بر این مدعا به شمار آورد.

اما به هرچه که فکر کنیم نمی توانیم از فکرکردن به اینکه چه تیمی قهرمان خواهد شد بیرون بیائیم. بایرنی ها در مرحله نیمه نهائی و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با 7 گل تیم پرآوازه بارسلونا را درهم کوبیده اند. انگار نه انگار که در مرحله نیمه نهائی لیگ قهرمانان اروپا بازی می کنند و گوئی که در بازی های تمرینی درون اردوئی هستند. پای دیگر فینال دورتموندی هائی هستند که با نتیجه 4-3 در مجموع دو دیدار رئال مادرید را از سر راه خود برداشته اند.

در بوندس لیگا هم بایرنی ها با کسب 91 امتیاز از 34 بازی و با تفاضل گل 80+ که حاصل 98 گل زده منهای تنها 18 گل خورده است به قهرمانی دست یافته اند. در مقابل دورتموندی ها با کسب 66 امتیاز و تفاضل گل 39+ به مقام دومی دست یافته اند و این آمار گواه آن است که اولا بایرنی ها تنها با یک شکست و با اختلاف 25 امتیاز نسبت به تیم دوم یعنی بروسیا دورتموند به قهرمانی بوندس لیگا دست یافته اند.

با توجه به همین آمار و ارقام مختصر می توان نتیجه گرفت که سرخ پوشان مونیخ به واسطه توپخانه قوی خود قدرت برتر میدان امشب را خواهند داشت و به حریف اجازه عرض اندام نمودن نخواهند داد. به ثمر رساندن یکی دو گل اول قطعا دورتموندی ها را از لاک دفاعی احتمالی خود بیرون خواهد کشید. با این تفاسیر شاید بتوان گفت تکلیف قهرمان در 90 دقیقه وقت معمول بازی روشن خواهد شد و بعید است این بازی به وقت اضافه یا حتی ضربات پنالتی بکشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد