سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

جمعه ای که گذشت، زمینی که باقی ماند.

دیروز جمعه 1 دی برابر با 21 دسامبر 2012 بود و طبق چیزی که از چندی پیش بر سر زبان ها افتاده بود، قرار بود روز پایان جهان و نابودی زمین باشد. کسانی که این تصور را ترویج می دادند در تایید نظر خود به تقویم مایاها استناد می کردند که در آن تنها تا این روز در درج شده بود. عده ای هم معتقد بودند در این روز جسم بسیار عظیمی با زمین برخورد می کند که باعث از بین رفتن آن می شود.

اما با این همه چرا زمین از بین نرفت؟

چند دلیل را شاید بتوان برای رد نابودی جهان در این تاریخ یا پیش بینی نابودی آن در هر تاریخ دیگری تصور نمود:

1- تقویم مایاها بر اساس دوره هائی حدودا 314 ساله تدوین شده و دیروز آخرین روز از آخرین دوره آن بوده اما این لزوما به معنی پایان جهان نیست. بلکه می تواند شروعی باشد بر آغاز یک دوره 314 ساله دیگر.

2- متلاشی شدن زمین چیزی نیست که دفعتا واحده اتفاق افتد و نیاز به علتی درونی یا بیرونی دارد. علت درونی مثل فواران آتشفشان ها و .... و علت بیرونی مثل برخورد اجرام آسمانی عمومال از چند ساعت یا چند روز قبل، قابل پیش بینی است.

3- بر اساس اعتقادات پیروان ادیان ابراهیمی (مسلمانان، مسیحیان و یهودیان) با اتمام زندگی دنیوی حیات اخروی شروع خواهد شد که مبدا آن روز قیامت است و تنها خداوند است که از زمان آن باخبر است. حتی حیات اخروی برای انسان هائی که در گذشته مرده اند نیز از همان زمان شروع شده و آنان تا آن زمان در عالم برزخ به سر خواهند برد.


پس دلیل این پیش گوئی ها چیست؟

این قبیل پیش گوئی ها علل متعددی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ایجاد رعب و وحشت میان مردم به انگیزه سوء استفاده های مالی. ترغیب مردم به خرید مواد غذائی یا اسکان در مکان های خاصی مثل پناهگاه استالین برای در امان ماندن از این حادثه، از جمله شواهد این دلیل است. هجوم مردم برخی کشورها مثل آرژانتین به سوپرمارکت ها در روز پیش را نیز باید در نتیجه همین اقدامات دانست.

2- سست نمودن اعتقادات دینی افراد نسبت به وقوع قیامت می تواند علت دیگری باشد که در پشت پرده این پیش گوئی ها قرار می گیرد.


حال چه کنیم؟

تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که: با تقویت اعتقادات دینی خود، اجازه ورود خرافات را به زندگی خود ندهیم و با این کار به دیگران اجازه تحمیق خود را ندهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد