سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

همه با هم یا همه علیه هم

انتخابات دیگری با همه حواشی و گفت و گو ها و بعضا تخریب های نامزدها علیه دیگر به پایان رسید و نمی دانم چرا تخریب در این سالها جزئی از تبلیغات انتخاباتی شده؟ یعنی انتخابات در ایران که همگی خود را ملتزم به اسلام می دانیم، نباید با فلان کشور اروپائی که نامزدهای حاضر در آن خود را مقید به هیچ دینی نمی دانند، نباید تفاوت داشته باشد؟

اصلا نتیجه این تخریب ها علیه دیگر به جز تلاش برای اثبات خود چیست؟ مگر هدف از شرکت در انتخابات اثبات خود است؟

آن چه که بارها و بارها از سوی مقام معظم رهبری و سایر بزرگان مورد تاکید قرار می گرفته و می گیرد این است که افراد باید خود را به عنوان یک خادم و با هدف خدمت به مردم معرفی کنند و در معرض انتخاب مردم قرار دهند. اما نزدیک انتخابات که می شود، همه تلاش برخی نامزدها از همه طیف ها و گروه ها بجای معرفی خود معطوف این می شود که پرده از برخی رفتارهای رقیب خود برداشته یا وی را متهم به برخی سوء رفتارها در مسائل مختلف نموده یا حتی نامزد رقیب را در معرض اتهامات سیاسی قرار دهند.

مثلا در انتخابات اخیر که حدود سه سال پس از فتنه 88 می گذشت برخی از نامزدهای اصولگرا از سوی برخی نامزدهای اصولگرای دیگر متهم به سکوت در جریان فتنه شدند. در حالی که این اتهام متوجه چند نامزد اطلاح طلب حاضر در عرصه انتخابات مزبور نشد. در واقع در انتخاباتی که گذشت با نوعی خودزنی بین برخی اصولگرایان حاضر در دو طیف مختلف مواجه بودیم. یا برخی دیگر متهم به مخالفت یک سره با دولت و گیر دادن های پیاپی شدند. خوب آخر لابد دولت که همگی جن و انس باید یک سره قربانش بروند و فدایش شوند، آنقدر با ثبات و باقدرت در عرصه های مختلف نظیر کنترل تورم و بازار ارز و سکه و گوشت و مرغ و لبنیات و اشتغال و .... عمل نموده که دیگر جائی برای انتقاد نمانده و لابد منتقدان دولت باید نه تنها تخریب شوند بلکه از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شوند تا اصلا وارد عرصه انتخابات نشوند. گوئی برخی آقایان جایگاه مجلس را که محل تضارب آراء در چارچوب اسلام، قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس است را در نظر نمی گیرند.

هرچند با گذشتن از همه این مباحث و نگاهی به نامزدهائی که رای می آورند متوجه می شویم که عموم تخریب کنندگان و تخریب شوندگان وارد مجلس شده اند و افراد کم حاشیه تر که تریبون های ضعیفتری داشته و به اندازه برخی دیگر فن باین موثر و ید طولانی در تخریب ندارند کمتر به مجلس راه یافتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد