سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

انتصاب رئیس جدید سازمان سنجش آموزش کشور

با حکم وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رئیس جدید سازمان سنجش آموزش کشور منصوب شد.

به گزارش وبلاگ سخن نو به نقل از منابع ناآگاه، دکتر فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری، طی حکمی "سردار آزمون" را به ریاست سازمان سنجش آموزش کشور منصوب نموده است.

نامبرده پیش از این سابقۀ حضور در لیگهای فوتبال خارجی را داشته و هم اکنون نیز در اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان در اتریش به سر می برد تا خود را برای حضور در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل آماده نماید.

علی ای همای رحمت

به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت علی علیه السلام، بی مناسبت ندیدم که قطعه شعر "علی ای همای رحمت" سرودۀ محمدتقی بهجت تبریزی متخلص به شهریار را برایتان نقل کنم.

عیدتان مبارک.


دانلود روضه شهادت حضرت علی (ع)

 

ادامه مطلب ...

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق

از جمله رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی رشته علوم انسانی رشته حقوق قضایی می‌باشد. رشته مذکور در مقطع کارشناسی ارشد به گرایش هائی نظیر حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق مالکیت فکری، حقوق اقتصادی، حقوق محیط زیست، حقوق عمومی‌، حقوق بین‌الملل، حقوق تجارت بین‌الملل و حقوق بشر تقسیم می‌گردد‌‌. هر چند شرکت داوطلبان رشته حقوق در آزمون سراسری در هر نه گرایش بلا مانع می‌باشد ولیکن به جهت بالاتر رفتن شانس قبولی به داوطلبان عزیز توصیه می‌گردد که تنها یک گرایش را انتخاب نموده و زمان مطالعاتی خود را صرف همان گرایش نمایند. البته به جهت مشترک بودن مواد امتحانی چهار گرایش حقوق خصوصی، حقوق محیط زیست، حقوق مالکیت فکری و حقوق اقتصادی شرکت همزمان در این چهار گرایش بلا اشکال است.

 

ادامه مطلب ...

منابع آزمون وکالت و ضرایب آن

هر سال آزمون اخذ پروانه کارآموزی وکالت، توسط اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری برگزار می گردد و خیل عظیمی از فارغ التحصیلان رشته حقوق، برای ورود به حرفه وکالت در این آزمون شرکت می کنند. در آزمون کارآموزی وکالت شش عنوان درسی از داوطلبان امتحان به عمل می آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه می باشد. این عناوین، منابع هر یک و ضرایب آنها به شرح زیر است:

   

ادامه مطلب ...

این الرجبیون

و خداوند باز هم رجب را برایمان آورد

ماهی که نامش معنای نهری در بهشت را می دهد.

ماهی که سرآغاز فصل طاعت و بندگی خداوند متعال است.

ماهی که همگی با دعا و ثنا به سوی حق طی طریق می کنیم.

ماهی که همگی آن را با دعای "یا من ارجوه لکل خیر...." یادش می کنیم
ماهی که در آن از ولادت امام باقر، امام جواد، حضرت علی و طفل شش ماهه امام حسین حضرت علی اصغر علیهم السلام و بعثت پیامبر خاتم حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم مسروریم.

ماهی که در ایامی از آن در عزای شهادت امام هادی و امام کاظم علیهم السلام و رحلت حضرت زینب  به سوگ می نشینیم

ماهی که شامگاه نخستین پنج شنبه اش را لیله الرغادب گفته اند و در فضیلت نماز مخصوصش بسیار نوشته اند
ماهی که مشتاقان در رسیدن ایام اعتکافش می نشینند تا در آن ایام خود را معتکف خانه دوست کنند

رجبا آمدنت مبارک


بودن یا نبودن؟ مسأله این است

شاید برای شما هم حالاتی رو که میخوام راجع بش صحبت کنم پیش اومده باشه. مثلا یه کار راحتو از کسی بخواید و براتون انجام نده و مدام پشت گوش بندازه. یا با دوسه نفر بیرون برید در حالی که اصلا با شما حرفی نزنن یا اگر جوابتونم بدن دوباره برن سر صحبت خودشون. یا کسی از اقوا زنگ بزنه خونتون و با شما دوست نداشته باشه حرف بزنه و با بقیه ده ها دقیقه صحبت کنه. یا وقتی با شما کاری دارن سراغتونو می گیرن اما بعد فراموشتون می کنن.  ادامه مطلب ...