همه ما در طول روز پیامهای بازرگانی مختلفی را از رادیو می شنویم و در تلویزیون می بینیم و یا در مطبوعات و جراید می خوانیم که به مخاطبان مختلف اعم از مصرف کنندگان کالاهای مختلف یا مشتریان خدمات بانکها و اپراتورهای تلفن همراه و... وعده برنده شدن جوایز نقدی چند میلیونی یا اتومبیل و خانه و دیگر هدایای گرانبها را می دهند.اما به راستی آیا همه وعده های داده شده به تحقق می پیوندد؟
قصد آن ندارم که در صداقت بانک ها و شرکتهای عرضه کنندۀ کالا و خدمات به مردم، خدشه ای وارد کنم اما نباید از این نکته نیز غافل شد که مجموع تعداد برندگان این جوایز ویژه، باید در طول یک سال حداقل به 7-6 هزار نفر در سال باشد. یعنی با گذشت چهار یا پنج سال بالاخره باید یک نفر از دوستان و نزدیکان و آشنایان و دور و بری های ما برندۀ یکی از این جوایز شوند.
شفاف سازی کیفیت برنده شدن جوایز ویژه، باعث راحت شدن خیال مشتریان خدمات و کالاهای این شرکتها می شود. چرا که در مواردی اگر مشتری بداند برای برنده شدن یک جایزه مثلا نیاز به خرید تعداد معینی از کالاهای شرکت است و یا برای برنده شدن در بانک و بردن جوایز ویژه نیاز به سپردن چند میلیون تومان پول نزد بانک است؛ دیگر با خرید اندک خود یا سپرده گذاری چند هزار تومان، دیگر امیدی به برنده شدن نداشته و وقت و هزینه خود را صرف خرید یک عدد رب گوجه فرنگی و یک بسته چای نکرده و یا با 20-30 هزار تومان دنبال سپرده گذاری در بانک نخواهد رفت. بانکها و شرکتها نیز موظفند با مشتریان خود صادق بوده و نحوۀ دقیق برنده شدن در قرعه کشی خود را نیز به مشتریان خود اعلام نمایند.