سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

عمر حقیقی یا فضای مجازی

فضای مجازی این روزها جزء جدائی ناپذیر زندگی همه که نه اما بسیاری از افراد شده است. همه و همه به اینترنت باز می گردد. سایتهای خبری، پست های الکترونیک، بازی های آنلاین و این روزها شبکه های اجتماعی همه و همه مشغله های این روزهای بسیاری از ما شده است.  

خیلی ها تمام وقت فراغت خود را مصروف حضور در این محیط ها می کنند و چه بسا برای حضور بیشتر در این محیط جذاب، از کارهای اصلی خود نیز می گذرند. اما دیگر رشد استفاده از این محیطها لذت بردن از زندگی را کم کرده است. برای مثال رشد قارچگونه کانالهای تلگرامی در این ماه ها، فقط مشغولی های افراد را بیشتر کرده و باید همه وقت خود را صرف مطالعه آن کنیم.

من خود هم کم . بیش درگیر همین مسائل هستم و قصد نصیحت کردن را به هیچ وجه ندارم چرا که خود را نیز نیازمند نصیحت می دانم اما واقعا حیف اوقات فراغتی که صرف مطالعه های بی فایده یا کم فایده این کانالها و گروه ها و سایتها شود. کاش من و دیگران حداقل به این نتیجه برسیم که عضو هر مجموعه ای نشویم. هر مطلب نامعتبر و بی پایه و اساسی را نخوانیم و...

اما این را می دانم که برای اصلاح هر امر مذموم و ناپسندی باید از خود شروع کنیم. من خود طی ساعات اخیر، عضویتم را در اغلب کانالهای تلگرامی ام لغو کردم تا اخبار و مطالب مفید را از منابعی که می شناسم یا در آینده با آنها برخورد پیدا می کنم؛ بدست آورده و مطالعه کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد