سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

راهی که ادامه دارد

بیست و هفت سال از عروج بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مان می گذرد و در این سالها شاهد روی کار آمدن دولت ها و مجالس مختلف بوده و جریانات مختلف سیاسی با دیدگاه های متفاوت و بعضا متضادی بودیم که هریک با تفاسیر و تعابیر مختلف، خود را در مسیر آرمانهای معمار کبیر انقلاب می دانستند اما وجود برخی تضادها مانع از گنجاندن همه این جریانها در چهارچوب مبانی نظری امام راحل و انقلاب اسلامی ملت ایران می شد.  

مهمترین شاخصه های مکتبی که امام راحل بر پایه مفاهیم عمیق اسلامی در نظام دینی، سیاسی و اجتماعی ایران بنا نهادند را باید پایبندی به اسلام، ثبات قدم در راه، کوتاه نیامدن در برابر بدعتها و کجروی ها از مسیر اسلام و برخورد شدید با دشمنان علنی ایران و اسلام در خارج از کشور و ایادی احتمالی داخلی شان دانست.

درختی که بدین نحو از سال 1342 در دلهای مردم ایران ریشه دوانده بود و در طول سالهای 1357 تا 1368 در کشور شاخه گسترانده بود در عصر حاضر نیز با درایت و ریزبینی و نکته سنجی های خاص رهبری حکیم ادامه دارد اما با همان صلابت مد نظر رهبر کبیر انقلاب. تقید و پایبندی رهبر امروزمان هیچ از اقتدار دهه 60 امام دیروزمان کم ندارد و التزام  ایشان در صیانت از ارزشهای اسلام و عمل به قانون و برخورد با خطاهای داخلی و دشمنی های خارجی همان است که سی یا چهل سال قبل مد نظر امام روح الله بوده است.

جریانات  و دولتها و مجالس مختلفی هم که در این راه به مرور بوجود آمده اند نیز هرچند در مواردی سهوا از مسیر خارج شده یا همچون سال 1388 قصد ایجاد فتنه ای عظیم در کشور را داشته اند اما در نهایت نتوانسته اند در مسیر مستقیم اراده رهبری و ملت این کشور خللی وارد نمایند.

امید که انقلابمان به سرانجام اصلی خود رسد و با بیداری ملتهای دیگر موجب تشکیل دولتهای انقلابی دیگر گردد تا با ظهور امام عصر به جهان گستری دین اسلام رسیده و از انوار اسلام راستین بهره بریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد