سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

رویکرد جدید صدا و سیما - به کجا چنین شتابان؟

در طول ماه های اخیر و با روی کار آمدن رئیس جدید رسانه ملی شاهد تغییرات مثبت و منفی متعددی در پخش برنامه های شبکه های مختلف صدا و سیما بوده ایم. از مهمترین نکات مثبت ایجادشده در برنامه های رسانه ملی نظم بخشی به پخش اخبار سیما و کاهش زمان برخی بخشهای خبری و تنوع بخی بدان است. اما با وجود نقاط فوت معدود این چنینی این رسانه مخاطبانش را با شوکهای معدود منفی نیز در برخی موارد مواجه نموده است که بدان بیشتر می پردازیم.  

در طول ماه های اخیر شاهد قطع پخش برنامه های پرمخاطبی نظیر رادیو هفت شبکه آموزش، دیروز امروز فردا و بعضیا از شبکه 3 و این شبها از شبکه یک بوده ایم که مورد اخیر تنها در برخی شبهای ماه رمضان به روی آنتن رفت. از سوی دیگر مخاطبان رادیو ایران هم از ابتدای امسال با قطع پخش برنامه طنز و پرمخاطب جمعه ایرانی در صبح های جمعه مواجه شده اند.

قطع پخش برنامه های پرمخاطب از طیف ها و گروه های مختلف اجتماعی و مذهبی و .... سبب کاهش مخاطبان برنامه های پرطرفداری می شود که سالها همراهی این برنامه ها را یدک می کشند و این امر زمانی حادتر می شود که هیچ جایگزین مناسبی برای این قبیل برنامه ها به مخاطبانش عرضه نمی گردد.

پس بهتر این است که اگر قرار است برنامه پرمخاطبی از آنتن رسانه حذف شود با جایگزین بهتری معاوضه شود تا باعث ریزش مخاطبانی نشود که در عصر هجوم سیل آسای شبکه های ماهواره ای تماشای شبکه های داخلی را انتخاب می کنند نگردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد