سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

سخن نو

به وبلاگ سخن نو خوش آمدید

انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری

به اردیبهشت ماه سال 96 سفر می کنیم.

تهران - میدان فاطمی - وزارت کشور - ستاد انتخابات کشور.

امروز آخرین روز از فرصت ثبنام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. اصولا از آن جائی که بسیاری از ایرانی ها دقیقه نودی هستند اغلب نامزدهای این انتخابات هم ثبت نام خود را به روز آخر واگذار نموده اند. در آخرین دقایق ثبت نام یکی از مسئولان نزدیک به رئیس جمهور یازدهم که از همراهی وی برخوردار بود، برای ثبت نام در انتخابات وارد ستاد انتخابات شد. وی سخنرانی پس از انتخابات خود را به رئیس جمهور واگذار کرد و رئیس جمهور نیز در سخنان کوتاهی عنوان نمود که برای این حضور و حمایت از دوست خود سه روز را روزه گرفته و استخاره نیز نموده است. وی یادآور شد که برای این حضور برگ مرخصی پر نموده است اما اشاره ای نکرد که این مرخصی را چه کسی امضا نموده است. هفت وزیر و دو معاون وزیر و چهار استاندار دولت یازدهم نیز جزء ثبت نام کنندگان هستند.

یکی دیگر از ثبت نام کنندگان امروز یکی از مسئولان اسبق، سابق و فعلی کشور است که از حدود دو سال پیش در پاسخ به احتمال ورود خود به این انتخابات نه آن را تایید کرده بود و نه تکذیب.وی که به علت کهولت سن با صندلی چرخدار به ستاد انتخابات مراجعه نموده بود، در حین مصاحبه پس از ثبت نام از هوش رفت و تا لحظه مخابره خبر همچنان بیهوش بود.


بسیاری از ثبت نام کنندگان اعضای ائتلاف های 8 تا 10 نفره ای هستند که با خود قرار گذاشته اند تا فرصت قانونی تبلیغات باقی است از این فرصت استفاده نموده و در نهایت شب قبل از انتخابات اعضای ائتلاف به نفع یکی کنار بروند.

با اتمام مهلت ثبت نام مشخص شد که در طول ثبت نام حدود دو هزار نفر ثبت نام نموده اند که از این میان حدود سیصد نفر چهره سیاسی و مسئول شاخص کشور در بین حاضران دیده میشود. از این زمان مهلت تایید صلاحیت ها شروع می شود که این روزها هم بسیار پرخبر است. هر روز ده ها بیانیه از سوی حامیان و مخالفان نامزدهای مختلف در حمایت یا مخالفت از نامزد مورد نظر خود صادر می شود.


در نهایت اسامی افرادی که صلاحیتشان احراز شده اعلام می شود که این لیست در بر گیرنده اسامی 19 نفر است.از این تعداد 18 نفر عضو سه ائتلاف 6 نفره هستند که از هر ائتلاف دو سه نفری تایید صلاحیت نشده اند. چند وزیر دولت یازدهم و نامزد مورد حمایت رئیس جمهور و جمعی از سرشناسان دیگر جزء ردصلاحیت شدگان هستند. وی نتیجه را نپذیرفته و در مصاحبه ای گفته است که اعتراض خود را از طریق کمیته بین المللی پارالمپیک دنبال می کند.

بعلت کثرت نامزدها، صدا و سیما مجبور شد تا دو شبکه تلویزیونی جدید را برای پخش برنامه های تبلیغاتی این نامزدها افتتاح کند. این شبکه ها 18 ساعت در شبانه روز برنامه های تولیدی و مناظره های نامزدها را پخش می کند.


فرصت تبلیغات به پایان رسیده و از فردا صبح انتخابات شروع می شود اما هنوز خبری از انصراف اعضای ائتلاف های مختلف نیست.

ساعت 8 صبح جمعه انتخابات شروع شد اما هیچ کس انصراف نداد. خبرنگار ما با همه اعضای این ائتلاف ها تماس گرفت که نتیجه به شرح زیر اعلام می شود.

از مجموع 18 نفر اعضای این سه ائتلاف 10 نفر بعلت بیماری و خستگی ناشی از سفر های بی حد و حصر تبلیغاتی دچار گرفتگی عضلات و عوارض قلبی و عروقی گردیده و هم اکنون در بیمارستان های شهرهای مختلف بستری می باشند.6 نفر که قصد اعلام انصراف داشتند بعلت لغو پروازهای شرکت های هواپیمائی موفق نشدند به تهران عزیمت نموده و انصراف دهند. دو نامزد دیگر هم نتیجه نظرسنجی ها را نپذیرفته و بر حضور خود اصرار ورزیده اند.

شعب اخذ رای مملو از جمعیت است. نکته جالب اینکه هرکس برای دادن رای خود مراجعه می کند رای نمی دهد تا شعبه را ترک کند و این امر سبب ازدحام در شعب گردیده است. خبرنگاران ما علت را که جویا شده اند پاسخ شنیده اند که تعداد نامزدها فوق العاده زیاد بوده و در تبلیغات هم همه آنها شعارهای یکسانی در رفع مشکل تورم و گرانی و اشتغال سر داده اند و این امر سبب سردرگمی مردم شده است. 


انتخابات برای اولین بار تا ساعت 2 بامداد روز شنبه در مناطق روستائی و تا 6 بامداد شنبه در مناطق شهری تمدید گردید و از این زمان کار شمارش آرا آغاز گردید.

کار شمارش آرا اواخر وقت شنبه شب به پایان رسید و در نتیجه آن، نامزد مستقل حاضر در انتخابات با کسب 51 درصد  آراء پیروز انتخابات اعلام گردید.

نظرات 1 + ارسال نظر
ناشناس سه‌شنبه 7 خرداد 1392 ساعت 13:51

واای
بابا بامزه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد